Former editor spills beans on ANN7

Staff Writer | Jun 04, 2019
Rajesh Sundaram, editor of the now defunct news channel ANN7 at its inception, on Monday took the stand before the Zondo Commission on State Capture.

The news channel was partly owned by the controversial Gupta family, who were central to the so-called ‘state capture’ project. His testimony centred largely on the role of then President Jacob Zuma. According to Sundaram, Zuma was actively involved in planning the station, even more so than his son (Duduzane) with whom the Guptas had an active business relationship.

The Gupta family had a close relationship with President Zuma and banked a great deal of their business planning on this.

Sundaram had previously detailed his experiences in a book entitled Indentured: behind the Scenes at Gupta TV. This account informed his testimony to the commission. It details how the station was hurriedly set up to enable it to earn money off the state. Political influence was central to this strategy.

He also discussed abusive and discriminatory behaviour by the company towards its staff, and the failings that the station encountered as a result of the precipitate launch.

Following a series of scandals, and a growing reluctance on the part of other businesses to work with them, the family appears to have relocated to Dubai.

 

If you like what you have just read, become a Friend of the IRR if you aren’t already one by SMSing your name to 32823 or clicking here. Each SMS costs R1.’ Terms & Conditions Apply.


comments powered by Disqus